קוראים

יום שישי, 7 בספטמבר 2012

חידת הלוטוס/ ניסים אמון

לא כל כך ברור מקור השם ..אני מניח שהוא נבחר על ידי ההוצאה ולא על ידי הסופר..
כדי למשוך קהל מסויים גם באמצעות העטיפה 

ספר קטן ומעניין שנכתב על ידי אחד מהסופרים לרגע שיוצרים את השפע שקיים כיום..ואין כל סיכוי להתוודע אליו באמצעים הרגילים אלא רק על ידי הימור רגעי או המלצה חמה של מכר...וככה הוא הגיע לידי על ידי חנה (שקיבלה אותו מביתה..). אני מקווה שזה לא סיפור שמבוסס על אמת כי בניגוד למקובל הסוף שלו דיי מזעזע ומדכא...הספר כולו כתוב נהדר ומדלג בין עלילה שבמרכזה חיפוש אחר צעיר קנדי יהודי שנעלם בהודו ובין הצצות לתחנות שונות במסע הרוחני שעבר המחבר במזרח...ניכר שהוא  אכן עבר שינוי תודעתי משמעותי ולרבות מהתובנות שהוא העלה נמצא הדהוד במערות נפשי (החלולה?)...אני זוכר במיוחד משפט אחד שממש אמצתי אל ליבי עד היום ואני נוהג להזכיר אותו לעצמי כי הצלחתי לרדת לעומקו (בעזרתו האדיבה של המחבר) - " מי המארח של המחשבות במח שלך?" ....זוהי השאלה שהוא קיבל מאת אחד הנזירים במקדש שאליו הצטרף ושהה בו שנים מספר...שאלת הזן הידועה שמתחבטים בה ודרכה מגיעים להארה...נסים מספר שהשאלה נשמעה בתודעתו יומם ולילה במשך שנים ובסוף הוא ירד לעומקה והסביר את התשובה לאב המנזר...ואח"כ קיבל את ברכתו לעזוב ולהמשיך הלאה במסעו....אהבתי מאוד את התשובה שהוא מצא (יותר נכון הבנתי אותה) ובמובן מסויים אני מנסה ליישמה...בסה"כ ספר מעניין, שונה וייחודי בשלל הפירות הספרותיים, מרתק ומעורר מחשבה.
נראה כמעט כמו האב טיפוס לנזיר הישראלי המודרני, לא? 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה