קוראים

יום שבת, 8 באפריל 2017

להיות רופא / לורן סקסיק




להיות רופא | לורן סקסיק
"יפה", אמרה לי הספרנית כאשר חשפה את הספר הזה בערימה כדי לרושמו על שמי
"אתה הראשון שלוקח אותו"...
אני מניח שהסקרנות שלי לגביו התעוררה בשל העיסוק המקצועי שלי
שלמרות חצי היובל שאני עוסק בו עדיין מעלה תהיות ושאלות ראשוניות
של כיצד ראוי לנהוג בו...כנראה שלעולם לא אקבל תשובה..ואולי גם בגלל
שלא מזמן הגיעה אלי מטופלת נחמדה ששם משפחה סיקסיק ואני זוכר
שהתלהבתי מהשם הנחמד הזה (היא סיפרה לי שהמקור שלו מרוקאי
והנוסח העברי הינו עיוות של השם המקורי שכבר שכחתי במדויק מהו אך זכור לי בבירור שהיה פחות מושך וחמוד)
לפחות גיליתי ספר עדין וקולח עצוב ושלו שעורר את התודעה היהודית והאנושית שלי
כמו שספרים על השואה גרמו לי בתקופה שהרביתי לקרוא בהם לפני כשניים שלושה עשורים...

Image result for Laurent Seksik
קורותיה של משפחת קוטב שמדי דור מעמידה רופאים
מתוארים החל ממפנה המאה ה-20 ברוסיה דרך גרמניה של טרום התקופה הנאצית
וצרפת של תקופת הכיבוש ושל ימינו.
הרופאים היהודים מזקקים את מסכת הרדיפות, ההשפלות וההריגות
שבני עמנו חוו בכל מקום כשבמקביל מתוארת עבודת הרפואה
בעט רגישה ומלאת חמלה



Image result for Laurent Seksik
חשבתי לתומי שמדובר בסופרת, אולי בגלל שגיבורת הספר הינה אישה
ואולי בגלל השם "לורן"...לסופר עוד מספר ספרים שמאלה שהבחנתי כולם סביב
התרבות היהודית - שטפן צוויג, איינשטיין...
סה"כ ספר טוב מאוד שאני שמח שהתגלגל לידי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה