קוראים

יום שישי, 29 בדצמבר 2017

אוגוסטוס/ ג'ון ויליאמס


אוגוסטוס
בהיות הרומן ההיסטורי אחד הנושאים האהובים עלי בקריאת ספרים לא פלא שאספתי את הספר הזה אל חיקי
 באחד הביקורים האחרונים שלי בספריית ש"י.
למרות ש"סטונר" שהה על המדף שלי תקופה ארוכה ולא הצלחתי לעלות על אוכפו נתתי את ההזדמנות הנוספת לג'ון ויליאמס... לאחר ההנאה המרובה שנחלתי בקריאה של ספר זה אני מניח שאתן לסטונר המוערך מכל עבר הזדמנות נוספת בעתיד.
הספר מתאר בצורה מרתקת בשיטת המספרים הרבים את תקופת עלייתו של אוגוסטוס ושלטונו הממושך על כל המאבקים שניהל עם הטוענים הנוספים לשלטון, ועם נסיונותיו לייצב את הממלכה שקיבל והרחיב.
ברקע הדהדו לי כל הזמן זכרונות מסדרת הטלויזיה הנהדרת - אני קלאודיוס שהרחיבו את היריעה במקומות מסויימים שבהם משום מה ויליאמס הותיר בהם פסקאות ריקות (אני זוכר שאוגוסטוס כמו טוענים לכס ממשפחתו בעצם הורעלו בתחכום על ידי ליביה אשתו התככנית שהצליחה להתגבר על חשדנותו בכך שהרעילה את עץ התאנים שממנו נהג לאכול מפחד המרעילים) .


Image result for augustus john williams autor

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה