קוראים

יום שלישי, 11 באוקטובר 2016

יושרה שניונית/ אן לקי


יושרה שניונית
הספרנית המבוגרת בספרייה באשקלון אמרה לי - עוד לא ראיתי ספר
שעל הכריכה שלו לא רשום שהוא זכה באיזה פרס...
הייתי צריך לזכור את זה כשבחרתי את הספר, ואני מודה שציון
הפרסים שעל העטיפה גרם לי להאמין שאני שם את ידי על עבודה משובחת..
ועד קרוב לסוף הספר עוד התלבטתי בכך...







19 אסק או "ברק" כמו שהיא מתחזה הינה שניונית - כלומר בינה מלאכותית
שהורכבה על גופה שמחוברת באופן קבוע לעשרות שניוניות ולקצינות של
ספינת החלל שהיא משרתת עליה או בעצם מהווה את ליבתה - "יושרת טורן".
בעתיד המתואר תרבות הרדש משתלטת על עולמות שונים ומתרבתת אותם
לשיטתה מי בחרב ומי בפוליטיקה נכלולית.
ברק מצליחה לברוח רגע לפני שמשמידים את ספינתה במהלך לא ברור לגמריי
ומגיעה לעולמות חיצוניים שם היא מחפשת לנקום במנהיגת הרדש
"מינאי" ששמידה את ספינתה ויותר מכך פגעה הורתה לה להרוג את
הקצינה האהובה עליה לפני כן...


Image result for anne leckie
כל זה יכול להיות רקע לספר טוב אלא שכמו שמשכפלים שניוניות כך גם
מנהיגת הרדש שכפלה את עצמה לפריטים רבים ואיכשהוא הפריטים הללו רבים בינם
לבין עצמם על השליטה בממלכה....ואף אחד לא יודע מי זה מי....
עלילה מפותלת ומסובכת שלא ניתן להביאה לפתרון סביר כמו שאי אפשר
להכין ארוחה טובה ממזון מקולקל...
איך הספר הזה זכה בפרסים הללו? נבצר מבינתי 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה